RaptureTok, sfârșitul lumii vine pe TikTok

RaptureTok promite Apocalipsa cu like-uri și filtre, iar credincioșii digitali își vând viața pe marketplace

0
9
RaptureTok, sfârșitul lumii vine pe TikTok
RaptureTok, sfârșitul lumii vine pe TikTok - https://www.digi24.ro/stiri/externe/mapamond/rapturetok-fenomenul-viral-de-pe-tiktok-care-anunta-sfarsitul-lumii-unii-isi-vand-masinile-iar-altii-demisioneaza-3425637

RaptureTok promite Apocalipsa cu like-uri și filtre, iar credincioșii digitali își vând viața pe marketplace

Bine ai venit în minunata eră a Apocalipsei cu filtru de cățeluș și pisicuță. Dacă Nostradamus scria catrene criptice ca să lase ceva pentru viitor, astăzi avem RaptureTok, profeția oficială a generației care crede că adevărul se găsește între două dansuri sincronizate și o rețetă de paste. Nu mai e nevoie de preoți, teologi sau biblioteci pline de praf. De ce să citești Biblia când poți să dai scroll pe TikTok și să-ți spună un influencer cu glitter pe obraji exact când vine sfârșitul lumii?

Astăzi este 25 septembrie. Da, ai citit bine. Încă respirăm, încă ne certăm prin trafic și încă avem facturi de plătit. Am supraviețuit cu brio unei alte Apocalipse anunțate pe RaptureTok. Felicitări tuturor: suntem campioni mondiali la „Am scăpat și de data asta, am mai supraviețuit unei Aprostcalipse”. Nimic nou sub soare: apocalipsele vin și trec, dar prostia digitală rămâne eternă. Și, între noi fie vorba, cred că dacă vine vreodată Aprostcalipsa adevărată, sigur o să fie trending pe TikTok abia după ce totul se termină.


RaptureTok, ca manual de viață (și de moarte)

RaptureTok este locul unde oameni serioși (adică cei care și-au vândut mașinile și și-au dat demisia de la job, ca să fie mai ușor de răpit la ceruri) explică cum pe 23 și 24 septembrie vine Apocalipsa. Ei bine, acum suntem pe 25 și… surpriză! Singurul lucru care a murit este contul bancar al celor care și-au lichidat economiile pentru „ultima cină”. Probabil că și-au dat seama că sfârșitul lumii e mai scump decât chiria în București sau în Cluj.

Generații întregi au așteptat sfârșitul lumii cu lumânări și rugăciuni. Acum, îl așteptăm cu ring light, WiFi și hashtag Blessed. Cine știa că Dumnezeu preferă să-și anunțe revenirea printr-o aplicație chineză cu dansuri virale? Probabil e mai ieftin decât să cumperi publicitate la Superbowl. În plus, dacă Apocalipsa nu prinde minim 100k vizualizări, chiar mai contează?


Apocalipsa, dar cu content de calitate

Sigur, în Evul Mediu, oamenii își făceau provizii de grâu și apă sfințită. Acum, pe RaptureTok, îți faci provizii de clipuri motivaționale și tutoriale „Cum să te îmbraci pentru Răpire”. Îți dai hainele jos înainte să fii luat de Iisus? Nu, dragă, că rămâi în chiloți. Mai bine pui hainele pe jos, în avans, ca să pară realist. O să creadă vecinii că ai dispărut și gata, minunea s-a produs. Bonus: îți rămâne și un TikTok viral în care pisica ta doarme pe pantalonii „răpiți”.

Că doar nimic nu spune „sfârșitul lumii” mai bine decât o cameră de TikTok în care apar blugi lăsați artistic pe podea, lângă un ring light stins. Și acum, pe 25 septembrie, hainele sunt tot acolo, doar că miros a pisică și praf. Dacă asta e Apocalipsa, prefer să nu mă răpescă nimeni.


Cine sunt adepții RaptureTok?

Îi recunoști imediat. Sunt aceia care cred că Terra e plată, că vaccinul are WiFi integrat și că Netflix e o conspirație globală. Pe scurt, oamenii care dau share la „documentare” pe Facebook și care se bat pe tastatură că știu ei mai bine. Și unde mai bine să-ți expui teoriile decât pe TikTok, locul unde adevărul are fix 15 secunde și un filtru cu urechi de iepuraș?

Adepții RaptureTok nu doar că așteaptă Apocalipsa, dar o monetizează. Să nu uităm: nimic nu aduce mai mulți followers decât promisiunea că vine sfârșitul lumii. Și dacă nu vine, cu atât mai bine: faci partea a doua. „Oops, am calculat greșit! Sfârșitul lumii e luna viitoare, stay tuned!”

Unii chiar și-au făcut abonamente Patreon pentru Apocalipsă. Nivelul basic: un PDF cu „Cum să-ți faci valiza pentru Răpire”. Nivelul premium: un Zoom call cu creatorul, care îți explică ce versete biblice să citești în timp ce-ți arzi cardul de credit.


Economia RaptureTok

Dacă vrei să înțelegi capitalismul modern, uită-te la RaptureTok. Oamenii își vând casele și mașinile, de parcă Dumnezeu ar da cu cardul contactless la intrarea în Rai. Alții demisionează, convinși că șeful lor va fi oricum ars în iad și că nu mai are rost să dea cu subsemnatul la pontaj.

Sigur, după ce nu vine Apocalipsa, acești credincioși digitali se trezesc fără job, fără casă și, eventual, cu un clip viral care a făcut 2000 de vizualizări. Adică fix cât un video cu o pisică ce dă cu laba în aspiratorul robot. Și uite așa, pe 25 septembrie, în loc să fie în Rai, sunt la coadă la ANAF. Cel puțin acolo e cald.

Și să nu uităm marketplace-ul: e plin de anunțuri cu „vand urgent apartament, vine sfârșitul lumii”. Dacă te uiți acum, sigur găsești chilipiruri. În fond, ce e mai românesc decât să faci un profit micuț din panica altuia?


TikTok, noul Vatican al generației Z

Dacă pe vremuri mergeai la biserică să afli ce planuri are Dumnezeu, acum deschizi RaptureTok. E mai rapid, are muzică de fundal și nici nu trebuie să dai bani pe lumânări: ajunge un super-like.

E fascinant cum platforma care ne-a dat rețeta de paste cu feta și provocarea cu dansul de 15 secunde s-a transformat în tribună apocaliptică. Ce urmează? Poate că Moise se întoarce pe Insta Stories, Iisus face un live pe Twitch, iar Dumnezeu însuși își deschide cont de OnlyFans — „exclusive revelations, link in bio”. Nu știm dacă vine Răpirea, dar sigur vin abonamentele.


RaptureTok și marketingul fricii

Tot fenomenul ăsta miroase a manual de marketing: iei o frică universală (sfârșitul lumii), o împachetezi frumos în clipuri scurte, adaugi efecte speciale și gata: viralitate garantată. Nici nu mai contează că predicțiile sunt false. Important e engagement-ul.

La urma urmei, nimic nu e mai profitabil decât să vinzi panică la reducere. Și nici un business plan nu e mai sigur decât să promiți Apocalipsa, pentru că nimeni nu se poate plânge la Protecția Consumatorului după ce se stinge soarele. Dar pe 25 septembrie, soarele a răsărit, facturile vin și marketingul rămâne doar o glumă proastă. Probabil că următoarea campanie va fi despre cum să te pregătești pentru a treia venire a Apocalipsei, ediția deluxe.


RaptureTok vs. realitatea

Problema cu RaptureTok e că realitatea strică mereu contentul. Dacă Apocalipsa nu vine, oamenii rămân dezamăgiți, dar și motivați. Mai postează un clip: „Hei, Dumnezeu a amânat, dar rămâneți aproape, că sigur vine în decembrie!”.

Este fix ca lansarea unui joc video: se amână, se amână, dar hype-ul rămâne. Până la urmă, când chiar apare, nimeni nu mai are chef să-l joace. Iar noi, pe 25 septembrie, facem scroll la fel de plictisiți, așteptând următorul trailer al Apocalipsei.

Și, sincer, cineva ar trebui să facă o aplicație de tracking: „ApocalypseApp – vezi când vine următorul sfârșit al lumii, direct pe telefonul tău”. Cu notificări push: „Mai ai 5 minute să-ți plătești creditul ipotecar înainte de Răpire”.


Istoria predicțiilor apocaliptice

Să nu uităm că RaptureTok e doar ultima ediție dintr-o colecție lungă. Încă din Evul Mediu, oamenii au calculat sfârșitul lumii mai des decât calculează românul câți mici intră la o bere. 1000, 1500, 2000, 2012, acum 2025 — dacă Apocalipsa ar fi un brand, ar avea deja o colecție de ediții limitate.

În 2012, lumea s-a temut de calendarul mayaș. În 1999, era bug-ul Y2K. Acum avem RaptureTok. Singura diferență e că, pe vremuri, oamenii citeau cărți groase și complicate. Acum, totul încape într-un clip de 20 de secunde, cu subtitrare colorată și fundal muzical.


Ghidul utilizatorului de RaptureTok

Pentru cei care vor să supraviețuiască modei, iată câteva reguli:

  • 1. Fă-ți un ring light: Apocalipsa trebuie să arate bine.

  • 2. Nu-ți mai plăti chiria: oricum vine Răpirea.

  • 3. Postează minim 3 clipuri pe zi: dacă nu te vede Dumnezeu, măcar să te vadă algoritmul.

  • 4. Lasă-ți hainele pe podea: bonus de realism.

  • 5. Adaugă un hashtag: RaptureTok EndOfTheWorld Blessed.


Interviu imaginar cu un adept RaptureTok

  • – Reporter: „Cum te-ai pregătit pentru Apocalipsă?”

  • – Adept: „Mi-am vândut mașina și mi-am cumpărat un iPhone nou, să filmez momentul când mă ridic la cer.”

  • – Reporter: „Și… te-ai ridicat?”

  • – Adept: „Nu, dar mi-am ridicat numărul de followers. Aproape la fel de bine.”


Până la următorul sfârșit al lumii

RaptureTok nu e despre credință, ci despre spectacol. Despre cum să îmbraci panica într-un costum cu paiete și să o faci trending. Este dovada clară că omenirea poate transforma chiar și Apocalipsa într-o campanie de marketing cu hashtag.

Dacă pe 23 septembrie nu s-a întâmplat nimic, nu te panica, poate pe 24…

Iată-ne pe 25, scriind ironic și citind amuzați despre cum am supraviețuit. Iar dacă nu vine nici la anul, nu-ți face griji: RaptureTok are mereu un update pregătit. În fond, nimic nu e mai etern decât prostia virală.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.