luni, decembrie 22, 2025
Acasă Blog Pagina 45

Penultimul om de pe Pământ și Ion Iliescu


E noaptea zilei dinaintea nopții eterne ce se va instala pe Pământ. Mâine, Soarele o să răsară pentru ultima oară, înainte să moară definitiv.
Moș Ene se plimbă și ascultă liniștea deplină, n-a mai întâlnit țipenie de om, asta de ani buni.
Deodată, o limbă de lemn se aude-n depărtare. Curios, se apropie, sfios, de locul cu pricina, o aude clar.
Vom consolida o democrație originală.
A recunoscut vocea dar nu-i venea să creadă că e posibil, s-a apropiat, l-a văzut pe Ion Iliescu și a murit subit.

Gigi Becali în benzinărie, bustul gol și Rolls pe avarii

Gigi Becali în benzinărie surprinde din nou: șlapi, cruce imensă, bustul gol și un călugăr lângă Rolls-Royce parcat ca la Muntele Atos, dar pe DN

Gigi Becali în benzinărie – între bustul gol și spiritul Duhului Sfânt cu aer condiționat

Așa arată revelația în benzinăria de pe Autostrada Soarelui: un Rolls-Royce parcat cu sfială pe banda de urgență (pentru că doar muritorii se supun semnelor de circulație) și un Gigi Becali în șlapi, bustul gol, cu o cruce cât o antenă de radar la gât, ieșind din mașină ca o epifanie cu portiere automate, lângă el, un călugăr cu ochii plecați, probabil în rugăciune profundă pentru nervii celor blocați de limuzina sfințită.

Este o imagine cu încărcătură mistică, desigur: un Mesia local în variantă VIP, predicând cu gesturi largi între frigiderul de energizante și raftul cu chipsuri sfințite de marketing. Cumpărătorii au fost uimiți, unii i-au cerut o poză sau chir l-au filmat pe Războinicul Luminii, unii s-au închinat sau și-au făcut cruci, cu ambele mîini, alții au claxonat. Nimeni nu a înțeles dacă e campanie electorală, lansare de cult personal sau doar o plimbare de vară cu Maica Precaută la bord.

Gigi Becali e așa cum îl știm: smerit în vorbe, imperial în parcare, între două donații făcute cu umilință transmisă live, ne vorbește despre credință dintr-un bolid cât altarul, înconjurat de sfinți în trening. Ca personaj, Latifundiarul din Pipera, Gigi are ceva din Caragiale, dar cu filtru Instagram și Evanghelie cu foi lucioase, din care mai buchisește uneori, în fața camerelor.

Criticii se întreabă, desigur, dacă mai există vreo graniță între parodie și realitate. Răspunsul este simplu: nu. În România, realitatea merge în șlapi și îți face cu mâna din benzinărie, cu bustul gol și Biblia în torpedou.


Concluzia?

Dacă sfinții moderni au Rolls-uri, șlapi, cruce XXL și parcare pe interzis, atunci iadul probabil e o coadă la benzinărie, iar diavolul lucrează part-time pe TikTok. România n-are nevoie de satire, le produce live, la pompă. Iar noi? Noi ne uităm, zâmbim, facem o poză… și turnăm puțină benzină peste absurd, ca să meargă mai departe.

Descinderi DNA la Piedone: rețea, influență și spectacol

DNA a percheziționat locuința lui Piedone într-un dosar de corupție, suspiciuni de favoritism, nepotism și circ instituțional cu fond public

DNA-ul a bătut la ușa lui Piedone, n-a răspuns nimeni, era plecat în TikToknistan

Într-o dimineață toridă de iulie, când chiar și hoții transpiră sub seiful de bani publici, DNA a dat buzna peste omul cu suflet mare și ștaif de brutărie metropolitană: Cristian Popescu Piedone, primarul tuturor tarabelor, actual șef suprem peste Protecția Consumatorului și protector universal al clienților mulțumiți (doar dacă au pile la Hotel Internațional).

Cu ochiul vigilent al influencerului instituțional și mâna grea de controlor cu telefonul pe live, Piedone a fost găsit de DNA într-un complex de lux de la Mamaia Nord. Nu într-un birou, ci între două stories și o gustare de lux fără E-uri. Percheziții, stenograme, suspiciuni de favoritism, șoapte amicale către operatori economici și o glumă clasică de-a lui Piedone:

 „Păi ce-am înnebunit? N-am făcut nimic… încă.”

Aparent, domnul Popescu (cel care „n-a furat un leu, poate o merdenea, dar de calitate”) ar fi divulgat niște informații confidențiale către un hotel din Sinaia, să-i salveze ratingul pe Booking. Un mic gest de prietenie între băieți, cum se face de peste 30 de ani, de când tovarășul Popescu ocupă tot felul de funcții publice


Moștenirea Piedone: un Colectiv, o rețea și un TikTok

Pentru cei cu memorie scurtă (ca durata mandatelor oneste în România), Piedone nu e la prima experiență penal-administrativă. Colectivul a fost doar o „neglijență firească” în logica lui, ceva între un aviz lipsă și o candelă aprinsă în numele protecției consumatorului de oxigen.

După o condamnare, un plâns electoral și o revenire glorioasă, fostul primar de sector a adunat în jurul său o rețea de rude, fini, veri, verișoare și controlori convertiți. Rețea care funcționează ca un lanț de restaurante cu mucegai pe fațadă și sprijin politic la subsol. Dacă întrebi prin primării, există un verb reflexiv de uz local: „m-am piedonit”.


Cum arată noua ordine morală?

Piedone apare pe TikTok dând peste cap restaurante cu tăvi de trei ani nespălate, apoi zâmbește către cameră ca un Cezar într-o piață de cartier:

„Așa ceva nu se face la mine, da? Noi vrem igienă, nu corupție.”

Dar corupția se odihnește în telefonul lui, săraca, acolo unde îi sună prietenii, clienții, hotelierii, colegii de partid și toți cei care știu parola: „vezi că vine controlul joi, să nu uiți de muștarul bio și șoriceii din beci.”


DNA, acest Grinch al campaniilor electorale

DNA a venit peste el? Vai, ce surpriză! Când controlezi tot, te miră că te controlează și pe tine cineva. Poate că într-o lume normală, Piedone ar fi doar un personaj de sitcom, un primar nostalgic cu ceafă groasă și empatie de salam Victoria. Dar aici, în lumea reală Piedone e un pericol sistemic, un bufon cu instituție, un om care a făcut din ANPC un circ ambulant cu influenceri pe post de clovni și cu legi aplicate la mișto.


Final cu gust amar (dar cu bon fiscal)

Cristian Popescu Piedone ar putea fi cel mai sincer politician din România: și-a construit o carieră pe negație, un electorat pe ignoranță și un aparat pe nepotism. A fost condamnat, achitat, reales, viralizat, anchetat din nou. A căzut, a plâns, a făcut live. E omul care n-a murit politic nici când au murit alții din cauza lui.


Și, totuși, rămâne o întrebare:

Când DNA a bătut la ușă, n-a răspuns nimeni. Dar aplicația de TikTok era activă. Piedone posibil filma deja episodul următor din „Inspectorul de Muștar: Ediție Penală”.

Coming soon:

Piedone și Controlul Fantomă

Cina cea de pe Urmă cu Dan Radu Rușanu

Ghid ANPC de supraviețuire în pușcărie: cum să eviți ciorba cu mucegai și să dai vina pe administrator

Rămâi pe recepție, urmează Like & Percheziție!

Călin Georgescu, simbolul confuziei prezidențiale

Călin Georgescu e judecat pentru propagandă legionară, dar președintele pare mai preocupat de ambiguități legale decât de combaterea extremismului

Președintele României și-a luat avocat în caz de fascism, pe sine.

Într-o țară în care granița dintre prostie și ideologie a fost desenată cu creion dermatograf, președintele Nicușor Dan a reușit să o șteargă cu un șervețel umed de Făgăraș.

După ce Parlamentul a votat o lege ce întărește interzicerea organizațiilor cu caracter legionar și lupta cu extremismul online, domnul președinte a simțit nevoia să o conteste. Motivul? E „neclară”. Mai exact, nu știm sigur dacă o asociație care îl omagiază pe Ion Gavrilă Ogoranu (fost legionar devenit partizan) e legionară sau doar pasionată de omagii patriotice în pădure.

CCR i-a respins contestația, în unanimitate, inclusiv judecătorul CCR numit de el. Motivul? Legea nu restrânge libertatea de exprimare, ci limitează propaganda fascistă.
Dar Nicușor Dan nu s-a lăsat, a decis să retrimită legea în Parlament. Poate că acolo, printre AUR, SOS și POT, va găsi în sfârșit înțelegerea ideologică pe care o caută cu atâta ardoare.

E corect: e important ca legile să fie clare, fără echivoc și loc de interpretări periculoase. Dar la fel de important este să facem distincția între anticomunism și mișcarea legionară, așa cum trebuie să știm să diferențiem între „sfinții închisorilor” și legionarii închiși pe bună dreptate – susținători ai unei ideologii criminale, unii dintre ei chiar criminali cu acte-n regulă.


CCR zice „Extremismul nu e opinie”, dar POT, AUR și SOS aud doar ce vor

Curtea Constituțională a respins și contestațiile făcute de POT, AUR și SOS. Legea nu îngrădește libertatea de exprimare, așa cum au încercat să demonstreze.

Anamaria Gavrilă, șefa POT și maestră a dramatismului retoric, a ținut un recital tragic în Parlament:

  • Ce facem, băgăm oameni la pușcărie pentru că s-au exprimat? Numim 5,3 milioane de români extremiști?!”

Cifra probabil e inspirată dintr-un PowerPoint ezoteric sau un vis colectiv pe WhatsApp. Aplauze prelungite de la colegii de galerie ideologică.


Călin Georgescu, poetul legionarismului neșlefuit

Călin Georgescu, fost pretendent la Cotroceni și actual vedetă spiritualo-ideologică a dreptei radicale, este trimis în judecată pentru propagandă legionară. Organizația sa, un melanj de nostalgici, neolegionari bio și mercenari cu opinie, a fost prinsă în flagrant ideologic, visând cu ochii deschiși la o lovitură de stat. Nu chiar cu tancuri, dar cu suficiente like-uri și cămăși verzi încât să devină periculoasă.

Nicușor Dan, în loc să se delimiteze clar de tot ce înseamnă ideologie legionară, preferă să baleteze pe marginea legii. Ar vrea să separăm. Ce? Greu de spus.


Separăm, dar ce separăm? Istoria de responsabilitate?

Președintele a declarat cândva că Mișcarea Legionară „a devenit nocivă când a început să justifice omorul oponenților politici”. Până atunci, probabil era un grup de dezvoltare personală cu simboluri ciudate.


Dar dacă tot vorbim de separări, atunci hai s-o facem cum trebuie:

  • Da, trebuie să separăm anticomunismul sincer de ideologiile fasciste care s-au mascat ani de-a rândul în „rezistență”.
  • Da, trebuie să facem diferența între „sfinții închisorilor” și legionarii care au fost închiși pe bună dreptate – susținători ai unei ideologii criminale, unii dintre ei chiar criminali în sensul juridic, nu doar metaforic.
  • Da, trebuie să facem diferența între libertatea de exprimare și libertatea de a reabilita călăii istoriei sub forma unor opinii cu patină naționalistă.

Rabinul, problema lui Nicușor de sezon uscat

Și pentru că nu era suficientă controversa, președintele a atacat și o lege care spune că cultele trebuie să-și recunoască liderii religioși, nu să-i desemneze statul, Facebook sau Călin Georgescu personal. De ce-l deranjează că evreii vor rabini validați de comunitatea lor? Rămâne un mister demn de dosarele Xeno-fobe.


Final cu realitate diluată

Într-o țară în care memoria Holocaustului e folosită în discursurile oficiale doar de nouă mai și în rest e relativizată cu delicatețe funcționărească, poziția președintelui Nicușor Dan e, cum spune istoricul Mihai Demetriade, una dintre cele mai grave trivializări ale memoriei Holocaustului din ultimii ani.

Poate fără să vrea, poate din ignoranță sinceră, poate dintr-un patriotism local rătăcit printre munți, președintele României a ajuns să ofere protecție ideologică, prin ambiguitate, unui curent care a otrăvit România, apoi s-a ascuns în pădure.


Într-o țară normală, Călin Georgescu ar fi închis pentru ce-a făcut. În România, e apărat indirect de stat. Iar președintele, cu toată geometria lui morală, uită că între o ideologie criminală și o opinie personală e o diferență de sânge.

Moartea lui Felix Baumgartner: salt final în ridicol

Decesul lui Felix Baumgartner transformă tragedia în spectacol, între lacrimi online, aplauze PR și bocitoare cu smartphone în mână

O cădere calculată greșit

Moartea lui Felix Baumgartner ar fi fost tragică dacă n-ar fi fost atât de bine sincronizată cu propria mitologie de brand. Bărbatul care a sărit din stratosferă pentru un shot de glorie s-a prăbușit, ironic, într-o stațiune de vacanță ca orice pensionar cu spirit de aventură și tensiune oscilantă. N-a fost o explozie în atmosferă, ci un fâs de motor, urmat de un „buf” în marginea unei piscine. Asta înseamnă să închei în stil.

Parapanta motorizată, simbolul libertății zburătoare, dar și al băieților în criză de vârstă, l-a abandonat fix când ego-ul părea să prindă din nou viteză. Nu contează că el simțise „o ușoară stare de rău” înainte de zbor, important e că s-a ridicat de la sol cu entuziasmul unui influencer la primii 10k urmăritori și a coborât cu viteza unui algoritm în declin.


Mihaela, văduva digitală a unei epoci trecute

În stânga tragediei, o Mihaela Rădulescu cu ochelari mari și dramă și mai mare, ne anunță că i-a fost alături. A strigat „FIGHT”, dar poate era mai util un „BRAKE” sau măcar un „CHECK THE ENGINE, BRO!”. Cu un patos regizat mai bine decât un story la Coachella, a apărut printre primii la locul accidentului, nu ca să închidă cercul vieții, ci ca să deschidă subiectul.

Postarea cu lacrimă controlată și „te iubesc pentru totdeauna” a intrat rapid în trending, urmată de articole în care apare ca o eroină de tabloid ce își înfruntă destinul cu fond de ten waterproof și metafore de tip „am zburat împreună, acum îți duci zborul singur”.

E fascinant cum tragediile personale ale Mihaelei au cronometru perfect pentru o revenire mediatică. Ultima oară când a avut o expunere masivă fără să fie invitată la o emisiune de gătit a fost acum… oh, chiar când s-a combinat cu Felix, tot cu salt mediatic.


Felix – eroul cu logo și cască

Când a sărit de la 39.000 de metri în 2012, Felix n-a spart doar bariera sunetului, ci și pe cea a bunului simț corporatist. Să nu ne mințim: n-a fost nici astronaut, nici om de știință. A fost cascadorul oficial al unei campanii Red Bull, o combinație între Evel Knievel și broscoiul energizat din reclame.

A devenit un simbol al „curajului modern”, adică acel tip de curaj măsurat în vizualizări, sponsorizări și mesaje motivaționale scrise în Comic Sans. Și-a construit o carieră din a-și risca viața ca apoi să se plângă că oamenii nu-l iau în serios. Moartea lui Felix Baumgartner vine la finalul unui lung tur de forță prin festivaluri de adrenalină, interviuri autoînduioșătoare și poze în care arăta mereu ușor supărat pe gravitație.


Criticii, bocitoarele profesionale ale tragediei 2.0

N-au lipsit, firește, nici corurile de bocitoare media. Critici care n-au spus niciodată un cuvânt despre Felix cât era viu, acum își frâng tastaturile în paragrafe pompoase. „A fost un spirit liber”, „a trăit pentru visul său”, „a murit făcând ce iubea”, toate expresiile de bucătărie emoțională sunt scoase la interval. Cei care ieri publicau topuri cu „cele mai frumoase divorțuri de vedete” acum dau lecții de spiritualitate cosmică.

Mulți îl reîncadrează retroactiv în galeria eroilor, dar nu știu dacă e mai aproape de Gagarin sau de un cascador la Zilele Municipiului. Felix n-a salvat lumea, dar ne-a oferit o metaforă: uneori, chiar și cu parașuta deschisă, tot te lovești de realitate.


Publicul: doliul cu degetul pe ecran

Pe Facebook, valuri de empatie fabricată. „Condoleanțe sincere” de la oameni care confundă parapanta cu drona și care cred că Mach 1 e un model de BMW. Mii de comentarii cu inimioare, îngeri și „RIP LEGEND” din partea unor urmăritori care și-ar pune și moartea bunicii în story, dacă ar fi destul de virală.

Moartea lui Felix Baumgartner a devenit, în 24 de ore, exact ce a fost viața lui: un eveniment transmis, filtrat, analizat și monetizat. Tragedia a devenit content, un salt în neant, cu distribuire pe toate platformele.


Finalul unui cuplu sponsorabil

El — cu parașuta. Ea — cu fardul. Împreună, o definiție pentru o generație care confundă adrenalina cu iubirea și expunerea cu sensul. Într-o lume în care moartea înseamnă reach și doliul are cont de Instagram, dispariția lui Felix e doar încă un moment în care superficialul a triumfat asupra realului.


În loc de epilog

Moartea lui Felix Baumgartner e lecția perfectă pentru epoca digitală: poți zbura cât vrei, dar tot ajungi viral doar când cazi. Și, dacă ai noroc, cineva te plânge online cu filtre frumoase și fraze șablon.

Stormy Daniels, „avocata lui Trump”, vine pe 31 septembrie

Fanii lui Călin Georgescu dau share unei farse virale: Stormy Daniels ar veni în România să-l apere, într-o zi care nu există și cu o profesie inventată

Stormy Daniels aterizează în imaginarul național

Stormy Daniels, protectoarea daco-geostrategică a lui Călin Georgescu, aterizează pe 31 septembrie direct în Băneasa, într-un SUV de lumină plutitoare.
Poporul român nu mai poate fi prostit! Asta ni se spune de ani de zile, cu un ochi rătăcit spre cer și altul belit spre TikTok. Ei bine, s-ar părea că prostirea s-a reinventat în epoca post-adevăr. Călin Georgescu, acest Mesia eco-tradițional aflat sub control judiciar, a reușit să aprindă din nou flacăra gândirii critice în rândul susținătorilor săi. Mai exact, i-a împins pe mulți dintre ei să distribuie isteric o știre falsă: Stormy Daniels, fosta actriță porno devenită din pix „avocata personală a lui Trump”, vine în România să-l apere pe Călin.

31 septembrie: ziua sfântă a credulilor

Pe 31 septembrie.
Zi de mare sărbătoare inventată de minți sclipitoare care se orientează după calendarul dacic, nu după prostiile astea gregoriene impuse de Oculta Mondială.
Distribuirea acestei farse nu a fost un simplu accident digital. Nu. A fost o manifestație colectivă a unei comunități care refuză cu încăpățânare să verifice orice informație, dar cere cu voce gravă să fie „treziți”. Cum să nu-i trezească emoția faptul că un fost star porno vine să apere un guru autohton împreună cu Donald Trump? În filmele de pe PornHub așa ceva se învârtea în jurul unui pișcot, aici e despre libertate, națiune, justiție și cromoterapie energetică.

Trei minciuni într-un TikTok

Dar hai să recapitulăm:
  • 1. Stormy Daniels nu e avocat. Nici n-a jucat unul. Ea l-a dat într-adevăr în judecată pe Trump, dar asta nu i-a conferit diplomă de Drept, ci poate doar o lecție despre cât de scump e să ai gusturi proaste.
  • 2. 31 septembrie nu există. E o zi inventată cu aceeași logică cu care unii cred că dacii zburau pe lupi spațiali și se tratatu cu vibrații de cristal.
  • 3. Vocea Andreei Esca? Generată cu AI. Nu-i destul că unii nu pot distinge o știre de un meme, acum nici vocea Esca nu mai e ce-a fost. De unde știi că n-ai vorbit azi cu Siri în loc de mama?

Dezinformarea, terapie pentru neuronul singuratic

Poate nu ar trebui să fim prea duri. Trăim vremuri grele, unde realitatea e opțională. Când ai Facebook, YouTube, canalul de Telegram „Adevărul Ascuns” și o doză persistentă de gândire magică, orice e posibil. Ba chiar devine inevitabil. Pentru această parte a populației, știrile false nu sunt manipulare, ci terapie informațională. Ca un ceai de mușețel pentru sinapse.

O farsă ridicată la rang de misiune geopolitică

Pe această linie, sosirea lui Stormy Daniels devine eveniment geopolitic. Uitați NATO, ONU, G7. Aici e vorba de Stormy, Călin și războiul nevăzut dus între lumină și cabală. Că doar Trump, acest agent mesianic al noii ordini alternative, a observat „tot ce se întâmplă în România”, de pe 6 decembrie încoace. Probabil notează tot într-un carnețel roz cu sclipici, fără să uite să-i trimită telepatic o invitație lui Putin la o ciorbă dacică.

Botul național: mușcat, mestecat, redistribuit

Cei ce cred aceste bazaconii nu sunt doar victime. Sunt complici activi ai propriei lor iluzionări. Nu doar că pun botul, dar încep să mestece. Mănâncă dezinformare pe pâine și cer supliment. Iar când realitatea bate la ușă, ei răspund cu un live din mașină: „Nu vă mai uitați la TV, fraierilor, informati-vă!”.

Examenul de logică al națiunii

De fapt, ce am văzut în aceste zile e mai mult decât o simplă farsă. E un test național de inteligență emoțională și cognitivă, pe care un segment semnificativ de români l-a picat cu brio. Cu notă subunitară. Fără posibilitate de corigență.
Într-o lume ideală, asemenea momente ar trebui să declanșeze introspecție, educație media, un efort colectiv de ieșire din bezna mentală.
În lumea noastră, ele generează doar meme-uri, comentarii cu emoji de foc și share-uri în grupurile de Telegram intitulate pompos „Libertate, Neam și Adevăr”.

Concluzie amară (ca o cafea fără cofeină)

Dar hei, măcar încă avem o consolare: întâi octombrie vine sigur. Nu ca 31 septembrie. Și poate, cu puțin noroc, aduce cu el o fărâmă de luciditate.
Poate.

Când femeile abuzează, societatea progresistă tace complice

Femeile domină abuzul emoțional și pasiv-agresiv. Societatea progresistă le scuză prin traume și îl învinovățește pe bărbatul-victimă

Femeia abuzatoare: victimă de profesie, călău de carieră

În era hashtag-urilor salvatoare, unde fiecare suspin feminin e convertit în suferință autentică, avem o revelație incomodă: există femei abuzatoare. Da, da, din acelea care nu doar că îți sparg nervii în bucăți, dar o fac și cu grație, victime înnăscute, strategii înnăscute, lacrimi gata de Netflix.

Și ce face societatea progresistă? Simplu: o aplaudă. O înțelege. Îi explică traumele din copilărie și o trimite la shopping ca formă de vindecare.

Pe de altă parte, dacă bărbatul deschide gura și spune: „Sunt abuzat psihologic”, societatea progresistă îi răspunde: „Ești slab. Fii bărbat!”


Conflicte, manipulare, competiție: sporturi feminine de contact

Să ne înțelegem: femeia abuzatoare e un profesionist al războiului psihologic. Nu dă cu pumnul, dar dă cu sarcasmul. Nu urlă, dar îți livrează pasiv-agresivitate cu gramaj medical. E mereu într-o competiție cu tine — nu pentru a construi, ci pentru a te doborî, apoi a plânge că a fost rănită de cât a dat cu tine de pământ.

Conform unor studii solide, femeile conduc la capitolul inițiere de conflicte, violență verbală, manipulare emoțională și victimizare teatrală. Iar partea cea mai bună? Își folosesc „reacțiile” tale — adică orice sunet scos — pentru a-și justifica crizele.

Un fel de: „Vezi? Dacă ai răspuns, înseamnă că tu ești problema!”

Dar are traume, săraca…

Aici intervine opera de artă a progresismului: orice comportament feminin toxic e justificat de un dosar psihologic imaginar. „A avut un tată distant. A fost ignorată emoțional. A suferit.”
Și ce dacă? Asta o transformă automat într-un terapeut ratat care are voie să îți facă lobotomie emoțională?

Să ne înțelegem: trauma nu justifică abuzul. La nimeni. La fel cum istoria patriarhală nu justifică violența masculină, nici abandonul emoțional din copilăria femeii nu justifică abuzul psihologic asupra partenerului. Nu e nevoie de Freud ca să înțelegem că abuzul nu ține de gen — ține de caracter.

Dacă bărbatul abuzator e condamnat, pe bună dreptate, atunci și femeia abuzatoare merită același tratament. Nu ședințe de yoga plătite din fonduri europene.


Societatea progresistă — sponsor oficial al abuzului selectiv

Într-o societate cu pretenții de progres, egalitatea e selectivă. Există campanii pentru femei bătute, dar nimeni nu vorbește despre bărbații abuzați psihologic. Centre pentru victime? Da. Dar nu dacă porți pantaloni. Plângând într-un colț? Nu, bărbatul trebuie să „se ridice și să fie tare”. Nu contează că a fost castrat emoțional zilnic de către partenera lui „empatică”.

Societatea blamează victima bărbat și protejează agresorul feminin. A ajuns atât de „deschisă la minte”, încât i s-a vărsat creierul.


Ipocrizia egalității toxice

Societatea conservatoare îți spunea că bărbatul trebuie să suporte și să îndure. Societatea progresistă îți spune exact la fel, doar că mai cu blândețe și un filtru pastel pe Instagram. E aceeași rușine ambalată altfel.


În final, nu am scăpat de abuz — doar i-am schimbat genul și i-am pus un fundiță ideologică. În numele „echilibrului”, tolerăm violența emoțională feminină, o ascundem sub cuvântul „empatie” și îi cerem bărbatului să înțeleagă.

Să înțeleagă că nu are voie să se plângă. Că trebuie să suporte. Că trebuie să tacă. Pentru că dacă vorbește, devine agresor. Automat.


Concluzie: când taci, nu înseamnă că ești vinovat. Poate doar abuzat.

Până nu începem să vedem violența ca un fenomen uman, nu de gen, vom continua să protejăm călăii cu fustă și să crucificăm victimele cu barbă.

Abuzul nu vine doar cu palme și vânătăi. Vine și cu replici acide, manipulare zilnică, competiție toxică și atac la caracter. Vine cu zâmbete false și justificări psihologice trase de păr.

Și cât timp continuăm să spunem „săraca, a avut traume”, în timp ce bărbatul e încolțit și făcut vinovat că respiră, nu construim o societate echitabilă — ci un circ ideologic, cu bărbați ca ținte și femei ca sfinte.

 

Pupincurismul românesc, sport național cu tradiție seculară

De la șanțul satului la Parlamentul European, pupincurismul a devenit marca înregistrată a românului de carieră, servit rece și cu lingurița

Dacă ar fi să avem un brand de țară sincer, autentic, care să nu insulte inteligența vizitatorilor străini cu frunze stilizate și slogane despre grădini, acela ar fi fără îndoială pupincurismul. Pentru că nimic nu definește mai bine spiritul nostru dâmbovițean decât această formă subtilă de auto-umilire practică, elevată până la rang de artă, religie și uneori politică externă.

Pupincuristul român nu e un simplu lingușitor. Nu. E un organism complex, un mamifer social cu instincte de slugă, adaptabil, agil și capabil să simtă în ce direcție bate vântul puterii de la distanță. Îl recunoști după mersul umil, dar sigur, mirosul de oportunism ieftin și capacitatea incredibilă de a-și modifica opinia în funcție de interlocutorul cu cel mai mare salariu sau scor electoral.


Pupincurismul naiv-ortodox

Primul contact cu această specie se produce încă din copilărie. În școala primară deja se învață cum se pupă în fund învățătoarea pentru o steluță sau o bulină roșie. De acolo, evoluția e rapidă. Apare pupincurismul naiv, cu accente ortodoxe. E practicat de țăranul digitalizat care, odată ajuns pe Facebook, postează citate din Biblia greșit tradusă și pupă în cur orice politician care „ne dă pensii, dom’le”. Conservator până la ADN, pupincuristul ortodox crede că e o virtute să stai în genunchi. Nu se știe exact dacă termenul s-a transmis pe cale orală sau bucală, dar având în vedere nivelul de alfabetizare al practicanților, e clar că scrisul n-a avut prea mult de-a face cu perpetuarea acestui ritual ancestral.


Pupincurismul feudal de breaslă

A urmat epoca breslelor, când românul și-a dat seama că, dacă tot își pupă șeful în fund, ar putea primi în schimb ceva mai mult decât o privire disprețuitoare. Așa a apărut pupincurismul de breaslă: „sărut mâna, șefu’, ce frumos v-ați pieptănat azi, să trăiți!” Din vremurile în care slugile pupau cizmele boierului, am ajuns în vremurile moderne în care middle managerul pupă mailul CEO-ului la 23:57, ca să pară harnic și dedicat.

Astăzi, pupincurismul feudal trăiește liniștit în corporații, sub forma „feedbackului pozitiv” și a „recunoașterii meritelor colegilor”, practicat exclusiv cu scopul de a avansa pe scara ierarhică, preferabil peste cadavre și concedieri colective.


Pupincurismul proletar, de partid

Pe vremea comunismului, pupincurismul a cunoscut o dezvoltare spectaculoasă, fiind susținut de stat, promovat în școli și premiat cu apartamente în Drumul Taberei. Nu era suficient să pupi curul Partidului, trebuia să și torni la Securitate cum l-a pupat altul greșit sau insuficient. În zilele noastre, pupincurismul de partid s-a reinventat. Se numește „sprijin politic”, „consultanță electorală” sau „loialitate față de valorile democratice”. În esență, același lucru: pupi, primești. Nu pupi, pa și la gară. Cu cât pupi mai jos, cu atât urci mai sus.


Pupincurismul de elită (impropriu zis)

Elita românească – o combinație între aristocrație de carton, analfabetism funcțional și poze cu diplome false – nu putea rata ocazia să transforme pupincurismul într-o artă diplomatică. Practicat în epoca fanariotă la Înalta Poartă, astăzi a fost adaptat pentru Bruxelles, Washington, Strasbourg și, uneori, Beijing. Trimiși speciali în misiuni de pupat internațional, politicienii români se rotesc cu grație între fundurile diferitelor cancelarii, așteptând să li se arunce un rest de fonduri europene sau măcar un post la ONU.

Se numește „pupincurism de elită”, dar ar fi mai cinstit să-i spunem „servilism de lux”. Căci elitele noastre nu conduc, ele se gudură. Nu negociază, ci imploră. Nu construiesc, ci pupă.


În concluzie, dacă am fi sinceri cu noi înșine, n-am mai încerca să vindem turiștilor legende cu Dracula, castele bântuite și păduri virgine. Am vinde experiențe autentice: „Vino în România, simte pe pielea ta pupincurismul tradițional! Privește cum se pupă în fund în stil rustic, feudal, corporatist sau europarlamentar!”

Un popor care a pupat atât de mult și cu atâta constanță nu mai are piele pe buze, dar are o mare tradiție. Și dacă tot ne caută străinii pentru experiențe locale, hai să le dăm ceva real. Nici nu costă mult, că oricum ne oferim voluntar.

Hai noroc și să trăiască Națiunea Pupaților!


Notă:
Aceasta este o adaptare a unui text pe care l-am scris și publicat în perioada în care frunza Elenei Udrea devenise logo-ul României , alături de sloganul ,,Explorează grădina Carpaților” reprezenta brand-ul de țară al României.
Frunza a trecut, puoincurismul a rămas dintotdeauna și va dăinui pe vecie.

Descoperirea Pantofilor Elenei din Troian șochează

Doi dacologi celebri găsesc în munții Neamțului pantofii Elenei, într-un troian, în urma unui incident bizar cu telecabina dacică

Recent, în inima montană a județului Neamț, acolo unde logica și realitatea s-au rătăcit printre brânză de burduf și teorii conspiraționiste cu spirite dacice, a avut loc o descoperire cu totul epocală: Pantofii Elenei (din troian). Nu Elena din Troia, ci Elena noastră, autohtonă, cu CV de pușcăriașă VIP și un maldăr de dosare penale la purtător, pe numele său.

Protagoniștii acestei fantezii montane sunt doi stâlpi ai dacopatiei moderne: Oreste, interlocutor spiritual cu entitățile cosmice și prizor ocazional de curent astral, și Puric, mim naționalist cu dor nestins de glie și obsesii legate de verticalitatea morală daco-patriotică.
Cei doi, sătui de banalități urbane precum plimbatul cu lifturile sau scările rulante din Mall, au ales să urce muntele cu telecabina dacică, o relicvă funcțională doar în teorie și în mințile lor. Destinul, însă, avea alte planuri. Curentul s-a dus – probabil plecat în pelerinaj la Sarmizegetusa – iar cei doi au rămas suspendați deasupra unui troian uriaș, cu nimic mai prejos decât ridicolul situației.
Hotărâți să nu aștepte salvarea precum plebea, cei doi au decis să sară. Numai că, imediat după contactul cu zăpada, s-a auzit un urlet sfâșietor. Nu de durere, ci de plăcere mistică – Oreste descoperise, într-un mod deloc ortodox, doi pantofi cu toc înfipți adânc în zona în care nici soarele dacic bate.
Puric, păstrându-și calmul ancestral, a efectuat o analiză „impertinentă” la fața locului și a concluzionat că pantofii nu erau doar accesorii banale, ci obiecte de patrimoniu spiritual. Când, în cele din urmă, echipele de salvare au reușit să extragă artefactele din cavitatea anală a lui Oreste, Puric a exclamat cu amărăciune naționalistă:
– „Asta, domnule, e un românism pur! Dacă eram eu, nu-i mai scoteam niciodată! M-ar fi ajutat să am o poziție verticală, ca un dac adevărat, mândru că mă trag din strămoși!”
Ca orice non-eveniment cu potențial de isterie națională, povestea a ajuns imediat pe Antena 3, unde o echipă de analiști de profesie „vorbitori fără subiect” și pensionari din fostul electorat PPDD au ajuns rapid la o concluzie lipsită de orice fundament: pantofii aparțin Elenei.

Care Elena? Aici începe spectacolul absurdului. După ce au fost luate în calcul mai multe Elene (de la Udrea la Ceaușescu, ba chiar și Elena din Vacanța Mare), s-a stabilit, aleatoriu, că e vorba de Elena cea nurlie, cunoscută pentru abilitățile ei de a trezi dimineața cocoșelul lui Cocoș și seara pe-al Cucului de la Cotroceni.
Conform „sursei” de la Antena 3, pantofii ar fi fost pierduți de Elena în timp ce fugea noaptea de la o gală de box către Neamț, într-o tentativă eroică de a-l trezi pe Pinalti la ora exactă.

Dar farsa nu se oprește aici. Se zvonește, în presa de bârfă și în spatele ușilor dosite de la DNA, că Codruța, posesoarea bufniței mov și ultimul bastion al binomului dezbinat, i-ar fi recomandat Elenei să revină la Beciul Domnesc. Motivul? Să îngrijească un gândac adoptat în timpul detenției anterioare, care între timp a crescut până la dimensiunile unui șobolan adolescent. Se spune că insecta avea o pasiune aparte pentru sânii Elenei, privați de sutien de către administrația penitenciarului „din motive de securitate”.
Și, ca orice dramă națională cu iz de prost gust și glorie tabloidă, se încheie cu o întrebare logică în această țară fără logică:
Oare o vor reprimi pe Elena la Beciul Domnesc… cu pantofii în mână sau tot „la purtător”?

Notă:
Aceasta este o revizuire a unui text pe care l-am scris și publicat prin 2017.
Între timp, Elena a mai trecut pe la ,,Beciul Domnesc” și tocmai a fost eliberată condiționat.

Baba Sutra din Vaslui: mit erotic dacic cu mir și ironie

0

Descoperă cum Baba Sutra, varianta dacică a Kama Sutrei, revine în atenție după un caz șocant din Vaslui, analizat de experții în dacologie

Într-un colț de țară unde agonia postcomunistă nu doar că n-a trecut, dar a făcut metostază în mentalul colectiv, o manifestare cultural-violentă cu iz folcloric a tulburat tihna cotidiană a județului Vaslui. Evenimentul, catalogat sec de procurori drept un „viol asupra unor septuagenare”, a fost preluat de comunitatea științifică paralelă cu realitatea, formată din renumiții dacologi Oreste – spiritist de salon – și Dan Puric – bardul neînțeles al Românismului cu „R” mare, mic și patetic.

Pentru că simpla bestialitate nu mai satisface foamea de mitologie, cei doi au ridicat cazul la rang de revelație etno-erotică, introducând în dezbaterea publică un concept necunoscut: Baba Sutra. Nu, nu e o glumă proastă scrisă într-un birt de lângă autogară, ci „o formă elevată de necrofilie preventivă”, cum ar zice inițiații. Spre deosebire de tradiționala necrofilie – unde victima are scuza morții – Baba Sutra se practică pe viu, dar cu potențial de viitor compost uman.

În entuziasmul lor academic, Oreste și Puric au lansat ipoteza-șoc: Kama Sutra e, de fapt, un plagiat. Da, dragii noștri, Kama Sutra nu e creația indienilor cu bindi și karma, ci o adaptare a mult mai vechii Baba Sutra, codificată prima oară pe coaja de fag de către daci, în peșterile de la Sarmizegetusa. Așa cum li s-a furat dacilor și pălinca (azi „palinka”, în gâtlejul unguresc), și mirul, și sexul ritualic cu babete au fost smulse din mâinile glorioase ale strămoșilor noștri.

Cazul vasluian este cu atât mai fascinant cu cât una dintre „participante” s-a declarat vizibil tulburată de utilizarea mirului pe post de lubrifiant, ridicând întrebarea logică: mirul trebuie aplicat cald sau rece? Cei doi experți au oferit un răspuns pe măsură: temperatura este irelevantă, câtă vreme actul este însoțit de reculegere și patriotism ancestral.

Dincolo de absurdul grotesc al poveștii, concluzia dacologilor este clară: Biserica Ortodoxă a ciordit și mirul, înlocuind intenția originală – ungerea cu scop erotic – cu ritualul religios steril, de duminică. Practic, „lubrifierea sacră” a fost rescrisă cu tămâie și ipocrizie.

Așa se încheie un nou capitol din epopeea spiritualo-sexuală a neamului, în care sfințenia, penibilul și crima se dau în stambă pe fundal de muzică populară remixată de Satan, cu sprijinul regretatului Ceaușescu și al unei echipe de spirite care încă mai cred că Sarmizegetusa era Parisul Orientului.

Următorul episod: Cum a inventat Decebal prima poziție sexuală cu capul în jos și de ce a ajuns Traian să o numească inversul latin.


Notă:
Aceasta este o revizuire a unui text scris și publicat în 2017